YAŞAMMMATİK YAŞAMA DAİR HER ŞEY
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Burada spor,edebiyat,bilgisayar,web,şiir,bilim,siyaset anlayacağınız her şey var


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

İnternet reklamcılığı temel tanımları ve terimleri

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Admin

Admin
Admin
Admin

Ad Server
Reklam su
nucusu, bannerların yayınlanacakları websitesindeki önceden belirlenmiş
alana yerleştirilmelerini, görüntülenme ve kliklenme gibi analitik bilgilerin takibini
sağlayan kullanıcı arayüzü.

Arama Motoru Dostu Site
Arama motorlarının yazılımları tarafından kolaylıkla indekslenebilen web sitelerine
“Arama Motoru Dostu Site” denir.
CPC (Cost Per Click)
Tıklama başı maliyet (TBM) anlamına gelir. Sadece bannerı veya diğer bir online
reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem. Text bazlı re
klam

kampanyalarının çoğunda bu ücretlendirme metodu kullanılır.
CPM (Cost Per Thousand Impressions / Cost Per Mille)
Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak
sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır. Bazı reklam kampanyalarında ölçü olarak
CPM kullanılır.
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin;
CPM’i 10$’dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam
CTR (Click-Through Rate
Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını
klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.
Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse
kliklenme oranı %1'di
r.
100.000 / 1.000.000 = 0.1 = %10'dur.

Conversion
Dönüşüm;herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam
kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite
satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi
bir aktivite olabilir.
Conversion Rate
Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel
oranı.
CPA (Cost Per Aqusition)
Sadece conversion (dönüşüm) yaratan ziyaretçiler
için maliyet hesaplanan model.

Dizinler (Directories)
Dizinler web sitelerini belli kategorilerin içine çoğunlukla editör kontrolünden sonra
yerleştiren ve sıralayan web siteleridir. Dizinler çoğunlukla arama motorlarına
kaynak teşkil ederler.
Impression
Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı
İçerik Arama Motorları
Bu tür arama motorlarının web sitelerini ziyaret eden küçük bir yazılımı (spider)
bulunmakta ve bu yazılım web sitelerini belli aralıklarda ziyaret ederek sitedeki
içeriği sunucularına indekslemektedir. Böylelikle arama yapıldığında sitenin ne ile
ilgili olduğu ve neleri barındırdığı bilinmekte ve arama sonuçları çok hızlı bir
biçimde oluşturulmaktadır. Her arama motorunun siteleri indeksleyiş biçimleri
benzer olmakla beraber bu in
deksleri değerlendirmesi farklıdır. Bu da web sitenizin
farklı arama motorlarında farklı sıralarda yer alacağı anlamına gelir.

İnteraktif Reklam
Tüketicinin yalnızca aradığı niteliklere uygun ürün ve hizmetlerin reklamlarını
izlemesine olanak tanıyan bir elektronik sistemde yer alan yada yapısı bu tür
karşılığı bilgi alışverişine olanak sağlayan reklam.
Kalite Puanı
İnternet reklamları için reklam kalitesini ve text reklamın internet sitesi ile
alakalığına verilen puandır. Kalite puanı, anahtar kelimenin tıklama oranı (TO),
reklam metininin alakalılığı, anahtar kelime performans geçmişi, ve diğer alakalılık
faktörleri ile belirlenir.
**** Arama Motorları
Bu tür arama motorları günümüzde çok azalmıştır. Çalışma mantığı web sitenizin
görüntülenmeyen özel bir kodunda (**** Tag) yer alan anahtar kelimelere göre
sitenizin sıralanıyor olmasıdır.
Main Page Traffic
Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin sadece anasayfasının
görüntülenme sayısı.
Page View
Bir websitesi sayfalarının toplam görüntülenme sayısı.
PPC (Pay per click)
Kliklenme başına ödeme sistemi.
ROI (Return on Investment)
Kelime anlamı olarak yatırımın geri dönüşü demektir. Bir reklam kampanyası için
harcanan reklam bütçesi karşılığında kazanılan toplam rakam anlamını taşır
. Bir

reklam verimliliğinin ölçümünde en önemli kriter olarak değerlendirilmektedir.
RON (Run Of Network)
Sayfa veya site hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir websiteleri kümesinin, tüm
site ve sayfalarında sayfalarında bannerların yayınlanması.
ROS (Run Of Site)
Sayfa hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir sitenin tüm sayfalarını ifade eder.
SEM (Search Engine Marketing)
Arama Motoru Pazarlama; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama
motorlarında ücretli listelenme çalışması.
SEO (Search Engine Optimization)
Arama Motoru Pazarlama; arama motorlarında organik(ücretsiz/doğal) sıralanma
listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.
Spider (Örümcek)
Bir çok arama motorunun, web sitelerinin içeriklerini i
ndekslemesini sağlayan
yazılımlardır.

Tıklama Ortalaması (TO)
Bir reklamın tıklama sayısının gösterim sayısına oranıdır.
Unique Visitors
Tekil ziyarteçi; belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda siteyi görüntüleyen
tekil ziyaretçi sayısı. Çoğunlukla IP adresleri üzerinden takip edilerek hesaplanır,
siteyi ziyaret eden her bir IP adresi tekbir kişi sayılır.
Web Site Traffic
Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin ve tüm sayfalarının
görüntülenme sayısı.

https://yasammatik.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Similar topics

-

» TEMEL VE MAYMUNN

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz